Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΛΛΑΔΑ: Xώρα με δύο πρόσωπα ...


Aπό τον πολιτικό μηχανικό Θεόδωρο Κ. Παπαϊωάννου

To Ευρωβαρόμετρο, είναι υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που κατά καιρούς πραγματοποιεί έρευνες και αναλύσεις για διάφορα σοβαρά ζητήματα. Σύμφωνα λοιπόν με έρευνά του , το θέρος του 2010, το 95% των Ελλήνων δήλωσε ότι η χώρα βυθίζεται στη φτώχεια, αλλά οι Έλληνες εφοπλιστές τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου «σήκωσαν» σε ακόμα 200 πλοία τους, την παναμαϊκή σημαία. Το 70%των Ελλήνων δήλωσε ότι αναμένει ραγδαία επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης τους επόμενους 12 μήνες, όμως ο πρόεδρος των στις 13.6.2010, αφού ψηφίστηκε το Μνημόνιο, είπε : «Αισθανόμαστε καλά στην Ελλάδα». Σε αυτή τη χώρα οι ναυτεργάτες επιστρατεύονται όταν απεργούν γιατί, όσοι από αυτούς είναι άνεργοι φυτοζωούν με μηνιαίο επίδομα 300 ευρώ! και οι εργαζόμενοι αμείβονται με βασικό 800 ευ­ρώ. Όμως οι εφοπλιστές συναγωνίζονται στο ποιός θα έχει το μεγαλύ­τερο και πολυτελέστερο σκάφος, με μήκος 70 έως 100 μ. και κόστος κατασκευής περί το 1 εκατομμύριο ευρώ /μέτρο το καθένα! Οι παραγγελίες των για νέες ναυπηγήσεις σημείωσαν ρεκόρ και τα εξειδικευμένα Ιταλικά και Ολλανδικά ναυπηγεία το 2009 μέ­χρι το 2011 δεν ανελάμβαναν νέες κατασκευές . Στην (‘’ΕΛ’’ 13.9.2011-Βικτωρ Νέτας) γράφτηκε ότι , όταν η χώρα βρισκόταν στη δίνη του εμφύλιου πολέμου με το λαό της εξαθλιωμένο ,η συμπεριφορά των εφοπλιστών είχε εξοργήσει ακόμη και τον Αμερικανό απεσταλμένο , στην Ελλάδα για να μελετήσει την κατάσταση προκειμένου να της δοθεί βοήθεια, Πωλ Α. Πόρτερ. Στην έκθεσή του τον Μάρτιο του 1947 έγραψε: «Τα ναυτιλιακά συμφέροντα βρίσκονται σε ιδιαίτερα σκανδαλώδη θέση. Σήμερα, η ελληνική εμπορική ναυτιλία βρίσκεται σε άνθηση και οι εφοπλιστές καρπώνονται τα κέρδη. Όμως, η χρεοκοπημένη ελληνική κυβέρνηση δεν απολαμβάνει κανένα όφελος από όλο αυτό τον πλούτο (...) Οι Έλληνες πλοιοκτήτες οφείλουν το μεγαλύτερο μέρος των κερδών τους στα πλοία τύπου Liberty, τα οποία αγόρασαν από τη Ναυτιλιακή Επιτροπή των ΗΠΑ μετά από εγγύηση των ενυπόθηκων δανείων τους από την ελληνική κυβέρνηση. Τα ετήσια έσοδα από ένα Liberty πιθανότατα ανέρχονται μεταξύ 200.000 και 250.000 δολαρίων ΗΠΑ. Από αυτά, 8.000 δολάρια ΗΠΑ, ένα γελοία χαμηλό ποσό, αποδίδονται στην κυβέρνηση ως φόρος». Όταν το 57% των Ελλήνων δύσκολα πλήρωνε λογαριασμούς ρεύματος, τηλεφώ­νου, νερού, ενοικίου κ.λπ. ή τα δάνειά του, ο πρόεδρος του ΣΕΒ, ο κ. Δ. Δασκαλόπουλος όπως διαβάσαμε στον τύπο, αγόρασε πίνακα αντί 1,5 εκατομμυρίου ευρώ που εκτέθηκε σε κεντρική γκαλερί του Λονδίνου. Για να μαζέψει όμως το ποσόν αυτό ένας μέσος δημόσιος υπάλληλος εξ αυτών που ζητούσε τις απολύσεις των, ο πρόεδρος του ΣΕΒ για τη «σωτηρία» της χώρας , πρέπει να δουλέψει περίπου 82 -84 χρόνια! Ο ίδιος το Μάη του 2011 υποστηρίζοντας το αναμενόμενο «Μνημόνιο 2», έλεγε : «Αν δεν τα καταφέρουμε, θα πεινάσουμε»! Όταν το 73% των Ελλήνων δήλωνε ότι ζει υπό το άγχος της από­λυσης και ότι αν βρεθεί στην ανεργία είναι απίθανο να ξαναβρεί δουλειά, ο κ. Κωστόπουλος της Alpha Bank από τους πατριάρχες του τραπεζικού τομέα αλλά και εμβληματική φυσιογνωμία της ελληνικής ελίτ, δήλωνε ότι : «Δεν υπάρχει λόγος μεμψιμοιρίας και απογοήτευσης. Η χώρα βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση». Πέρα των όσων κατέγραψε το «Ευρωβαρόμετρο», μερικές προσθήκες είναι απαραίτητες στο παραπάνω «πάζλ» Όταν το Δεκέμβρη του 2009 και τον αντίστοιχο του 2010 κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλο­φορίας των οχημάτων τους, από αδυναμία καταβολής των τελών κυκλοφορίας πάνω από 350.000 έλληνες, (κατά τα δημοσιεύματα) , η εγχώρια οικονομική ολιγαρχία , μετακινείται με ιδιωτικά αεροσκάφη. Ο στόλος αυτός αριθμεί (περίπου) 70 ελικόπτερα και 200 αεροπλάνα, με κόστος εκάστου κατά μέσο όρο 50 εκατομμύρια, χωρίς την εσωτερική διακόσμηση και τον εξοπλισμό τους, που σύμφωνα με τα δημοσιεύματα «συναγωνίζονται 5στερα ξενοδοχεία». Σε αυτή τη χώρα, τα 4,2 εκατομμύρια των μισθωτών και των συνταξιούχων με μηνιαίες απολαβές –κατά μέσο όρο- γύρω στα 1.160 ευρώ σύμφωνα με τα εκκαθαρισμένα στοιχεία του 2008 , που μίκρυναν ακόμη οι μισθοί, λεηλατήθηκαν συντάξεις, καταργήθηκαν δώρα , μιά κάστα «εχόντων και κατεχό­ντων» μεταξύ Μαΐου 2010 και Μαΐου 2011 -την ώρα δηλαδή της μεγάλης λεηλασίας του λαού- σαν γνήσιοι χρυσοθήρες για να διασώσουν το συσσωρευμένο πλούτο τους από πι­θανό κίνδυνο, αγόραζαν κάθε μήνα 100 έως 200 κιλά χρυσό, ισόποσο με αγορά τουλάχιστο 25.000 χρυσών λιρών.

Το 2010 η ΔΕΗ διέκοψε 900.000 ηλεκτροδοτήσεις νοικοκυριών γιατί οι ιδιοκτήτες αδυ­νατούσαν να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς του ρεύματος, όμως μέχρι σήμερα δεν έχουν συλληφθεί οι φοροφυγάδες και τα υψηλά εισοδήματα , πληρώνουν πάλι οι ίδιοι και αναμένεται να φωνάξουν όπως ο Μένιππος: «Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος»... Όμως το Δεκέμβρη του ίδιου έτους η διοίκηση της εταιρείας μείωσε την τιμή της κιλοβατώρας κατά 8,5% για τις μεγάλες βιομηχανίες και ταυτόχρονα αύξησε τη τιμή της έως και 40% στα λαϊ­κά νοικοκυριά. Ανεβάζοντας το κόστος του ρεύματος στα νοικοκυριά, η κυβερνητικά ελεγχό­μενη ΔΕΗ με τις ντιρεκτίβες της EE για «άνοιγμα της αγοράς ενέργειας στους ιδιώτες», διαμόρφωσε ευνοϊκή αφετηρία εκκίνησης της τιμής του ρεύματος για τους ιδιώτες παραγωγούς ενέργειας αφαιμάσσοντας τα λαϊκά στρώματα. Στο κυριακάτικο‘’ΒΗΜΑ’’ της 11.9.2011 υπάρχει το άρθρο ‘’ Το colpo grosso με το ρεύμα’’ που αξίζει να διαβάσετε : Λέει ότι ....με ρυθμίσεις- διαδοχικά – Φώλια, Μπιρμπίλη, Παπακωνσταντίνου , η Αλουμίνιον της Ελλάδος απέκτησε ευνοϊκό καθεστώς στις συναλλαγές της ΔΕΗ …..Συνέχισε όμως η ίδια εφημερίδα την επόμενη Κυριακή 18.9.2011 με το άρθρο ’’Η Αλουμίνιον …Πεσινέ Νο 2’’: που λέει….Οι γαλάζιες και πράσινες διοικήσεις της ΔΕΗ προσέφεραν γην και ύδωρ στον όμιλο τουκ.Μυτιληναίου

Σαν να μη αρκούν όμως όλα αυτά, τώρα με το πρόσφατο χαράτσι υφαρπάζουν μέσω αυτής τις τελευταίες σταγόνες ιδρώτα εργαζομένων, ανέργων, απολυμένων, αναπήρων, πολυτέκνων. Την ίδια εποχή που ο Γ. Παπανδρέου ζητούσε από τους εργαζομένους και τους συνταξιούχους να του καταθέσουν σε ένδειξη πατριωτι­σμού τους μισθούς και τις συντάξεις τους, οι τρα­πεζικές καταθέσεις μειώθηκαν το 2010 κατά 40 δις ευρώ, γιατί οι δικοί μας μεγαλο­επιχειρηματίες και μεγαλοκαταθέτες προέβησαν σε αθρόα εξαγωγή κεφαλαίων Οι εφοπλιστές σύμφωνα με έρευνα, (δημοσιεύτηκε στην «Ε» στις 17 Αυγούστου) αντιπροσωπεύουν το 7,7% του παγκόσμιου στόλου είναι Έλληνες και ναυπηγούν αυτό το διάστημα 654 πλοία. Από αυτά μόνο ένα ναυπηγείται στην Ελλάδα. Προτιμούν τη Ν. Κορέα, την Κίνα, την Ιαπωνία, την Ινδία και τις Φιλιππίνες, ενώ θα μπορούσαν να τα ναυπηγήσουν στην Ελλάδα . Γράφτηκε ότι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι στην γειτονική Ιταλία και την Γαλλία είπαν ότι θα βάλουν πλάτη για να μη χρεοκοπήσει η χώρα και ανέλαβαν να ανακαινίσουν το Κολοσσαίο στη Ρώμη και τη Σκάλα στο Μιλάνο . Τους προηγούμενους αιώνες η τότε ελληνική μεγαλοαστική τάξη δώριζε στο ελληνικό κράτος νοσοκομεία, σχολεία, ερευνητικά κέντρα, πολεμικά πλοία και στάδια. Σήμερα όμως στην αντίστοιχη , δεν υπάρχει , πνευματικότητα , πατριωτισμός, αλλά μεταπρατισμός , παρασιτισμός ,κρατικοδίαιτη και δανειοτραφής επιχειρηματική δραστηριότητα .

* Έγραψα , μετά το διάβασμα του βιβλίου του Ν.Μπογιόπουλου «Είναι ο Καπιταλισμός ηλίθιε»

Δεν υπάρχουν σχόλια: